Coraz wyższy poziom życia w toku codzienności powoduje, że ulegają zmianom także nasze wymagania w kwestii hotelu. Chętnie odwiedzany hotel, to już nie tylko miejsce noclegowe. By goście chętnie wybierali konkretny hotel, powinien on spełniać różnorodne normy. Ważne są zarówno metraż pokoju, jak i jego podstawowe umeblowanie. Jednakże to, co uważamy za nieluksusowe stale ewoluuje. Współcześnie trudno wyobrazić sobie pokój bez odbiornika telewizyjnego, zestawu mebli oraz potrzebnych sztućców, szklanek czy talerzy. Kwestia toalety w pokoju często nawet nie jest poruszana, ponieważ traktuje się ją jako oczywistość. Zależnie od typowej aury w danym kraju standardem może być również klimatyzator. Stosunkowo nową usługą na terenie RP jest możliwość skorzystania z łączności WiFi. Choć także w naszym państwie wzrasta liczba miejsc, gdzie ta usługa jest bezpłatna. Co prócz tego jest typowe dla dobrego hotelu? Serwowane w jego części restauracyjnej smaczne posiłki.
restauracja w hotelu
Rzecz jasna z możliwością ich skonsumowania w pokoju. Jeśli już jesteśmy w temacie cielesności – korzystnie oceniany hotel musi posiadać centrum rekreacji z różnorodną ofertą. Kąpielowy basen, centrum sportowe, korty tenisowe i inne osiągalne dla rezydentów sprawią, że nie będą się oni nudzić. Jakość hotelu znajduje odzwierciedlenie w zachowaniu personelu. A ten powinien wzbudzać chęć następnych odwiedzin. W jaki sposób? Poprzez pozytywne nastawienie, grzeczne podejście do klienta, a także wypełnianie jego indywidualnych sugestii – chociaż w granicach rozsądku. W dobie globalizacji bardzo istotna jest też znajomość języków obcych. Goście zza granicy to goście, którzy mogą w dużej mierze zwiększyć dochody hotelu. Jeszcze inną cechą pożądaną w dobrym hotelu są udogodnienia dla ludzi z niepełnosprawnością. Chodzi nie tylko specjalne miejsca do parkowania, ale też podjazdy dla wózków, dostosowane windy, takież toalety. Czy jednak dobry hotel to za każdym razem hotel drogi? Niekoniecznie. Zaleca się by analizować poszczególne oferty, i dokonywać rezerwacji z wyprzedzeniem.